Dierenpension Renswoude

Algemene voorwaarden

Artikel 1

Uw dier moet ingeënt zijn voor verblijf in ons pension. Inentingen mogen niet verlopen tijdens het verblijf in ons pension! Op de dag van vertrek moet de inenting dus nog geldig zijn. Wij zijn in overtreding als wij een niet (juist) gevaccineerd dier in ons pension opnemen. Daarnaast moeten wij natuurlijk ook denken aan de gezondheid van andere pensiondieren en onze dieren. Als bij het brengen van uw dier blijkt dat uw dier niet juist gevaccineerd is, mogen wij uw dier onder geen enkele voorwaarde aannemen. Voor ons pension geleden de volgende verplichte inentingen: Inentingen hond: Parvo, hondenziekte, leverziekte, leptospirose en kennelhoest. Inentingen kat: kattenziekte en niesziekte. De entingen moeten uiterlijk 2 weken voor de verblijfsperiode gegeven zijn. U dient het inentingsboekje steeds weer mee te brengen als u uw dier komt brengen. Deze moeten wij kunnen tonen bij eventuele controle. Een chip of tatoeage is verplicht.

Artikel 2

Uw dieren moeten goed ontvlooid en ontwormd zijn minimaal 1 week en maximaal 3 maanden voor aankomst. Ook is het verstandig uw huisdier naar een vakantieverblijf weer te ontwormen.

Artikel 3

Geeft u (ruim voldoende) voer van uw hond mee, dit is in het belang van uw dier zodat er dan niet ineens over gegaan wordt op ander voer (dit geeft vaak onrust en diarree als gevolg). Wilt u hierbij een beker of blik geven waar de maat op staat? Omdat katten niet op vaste tijden eten staan er brokken de hele dag tot hun beschikking. Wij geven de katten brokken van 3 verschillende soorten, zodat er altijd wat bij zit wat uw kat lust. En ‘s avonds is er voor de liefhebbers een lekker en gevarieerd natvoer. Riemen, manden, voerbakken enz. hoeft u niet mee te brengen, deze zijn voldoende aanwezig. En kunnen door andere dieren vernield worden.

Artikel 4

Brengen en halen: Het brengen van uw huisdier kan alleen ’s morgens, zodat uw huisdier en de rest van de roedel goed kunnen wennen voordat het nacht is. Het liefst tussen 10.00 en 11.00 uur. Halen ook tussen 10.00 en 11.00 uur of tussen 16.30 en 17.30 uur. Wij maken hiervoor geen uitzonderingen om de rust in de roedel te waarborgen! Zon- en feestdagen zijn wij gesloten voor halen en brengen. Brengen en halen voor dagopvang in overleg.

Artikel 5

Volmacht pensionhouder: De eigenaar geeft door het onderbrengen van zijn/haar dier in het pension volmacht aan de pensionhouder, die deze volmacht aanneemt, een goed pensionhouder met betrekking tot en ten aanzien van het dier te handelen. Bij het optreden van medische verwikkelingen zal de pensionhouder slechts in overleg met de aan het pension verbonden dierenarts en uitsluitend bij uiterste noodzaak tot behandeling van het dier besluiten.

Artikel 6

Aansprakelijkheid: Partijen komen overeen, dat de pensionhouder ten opzichte van de eigenaar niet aansprakelijk zal zijn voor schade en/of kosten als gevolg van ziekte, verwonding, vermissing of overlijden van het dier, zulks behoudens in het geval, dat van aantoonbare opzet of grove schuld aan de zijde van de pensionhouder sprake is.

Artikel 7

Reserveren: Dit kunt u doen via onze website. Is uw huisdier nog nooit bij ons geweest dan nodigen wij u uit voor een oefendag. Een reservering is pas definitief nadat deze door ons schriftelijk bevestigd is. Als u een plekje voor uw huisdier bij ons reserveert gaat u automatisch akkoord met onze voorwaarden.

 

Artikel 8

Betaling van pensiongeld en kosten: De eigenaar betaald aan het pension de pensionkosten via iDeal. De kosten voor het pension worden berekend per dag, de dag van halen en van brengen worden beiden meegerekend!
U kunt de reservering vooraf wijzigen of annuleren tot 1 week voor het brengen. Voor de zomervakantie kunt u de reservering maximaal 1 maand voor het brengen nog wijzigen. Wordt het dier vóór het vooraf afgesproken periode toch opgehaald dan rekenen we hiervoor de de helft van de kosten over de gereserveerde en niet gebruikte periode en zetten we het geld dat overblijft in uw Wallet. Dit geld kunt u dan bij een volgende reservering gebruiken. Wij storten geen geld terug tenzij wij zelf aangeven dat uw huisdier niet meer bij ons kan komen.

 

Artikel 9

Niet afhalen van uw huisdier: Het dier zal op de tussen de eigenaar en de pensionhouder overeengekomen datum door de eigenaar worden opgehaald. Indien de eigenaar het dier niet op de overeengekomen datum heeft opgehaald, zullen we contact proberen te zoeken. Ingeval de eigenaar gedurende 14 dagen na de eerste aanmaning nalatig blijft in het ophalen van het dier, (zonder overleg) vindt eigendomsoverdracht door de pensionhouder plaats.

Artikel 10

Gegevens contactpersoon. Wilt u uw eigen gegevens invullen in het entbewijs en een briefje erbij voegen met de naam en telefoonnummer van een contactpersoon (iemand die in Nederland blijft)? Zo kunnen wij bij bijzonderheden altijd contact opnemen. U bent misschien niet altijd goed bereikbaar en ook u kan wat overkomen.

Artikel 11

Registratie persoonsgegevens: Persoonsgegevens van de eigenaar worden opgenomen in een persoonsregistratie in de zin van de wet persoonsregistrati